شناسهٔ خبر: 172628 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

پیش‌بینی تداوم هوای گرم در کشور/ دمای تهران به ۴۱ درجه می‌رسد

گرمای هوا کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم هوای گرم در کشور خبر داد و برای برخی از مناطق کشور وزش باد شدید و وقوع گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا را پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: طی سه روز آینده  هوای گرم در کشور تداوم دارد. روزهای جمعه و شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: یکشنبه با توجه به نفوذ جریانات شمالی سواحل شمالی، استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و اردبیل بارندگی دارند. همچنین در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین و زنجان بارندگی‌های رگباری، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

رفیعی با اعلام اینکه بارندگی‌ها تا سه‌شنبه در کشور تداوم دارد، توضیح داد: با توجه به نفوذ جریانات سرد شمالی، کاهش نسبی دما در استان‌های شمالی در اوایل هفته رخ می‌دهد.‌

وی گفت: در ۵ روز آینده مرکز، جنوب غرب، جنوب‌شرق، شمال شرق و شرق و البرز مرکزی وزش باد شدید دارد که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و غرب دریای خزر تا فردا مواج و متلاطم است‌.

به گفته وی، تهران آسمانی نیمه ابری دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۴۱ درجه می‌رسد و کمینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر ثبت شد.